** بندرعباس / روستاي شهــــــــــرو **
السلام ای خاک پاک روستا------ ای غریب دردمندِ بینوا------مانده ای در پای کوهی چون کویر------ ترسم از خواری شوی مجروح و پیر
 
 

همزمان با هفته وحدت تصميم گرفيم كه از وحدت در يك روستا برايتان بنويسيم،همان گونه كه اطلاع داريد روستاي شهرو جزو معدود روستاهايي است كه در آن اهل تشيع وسنت در كنار هم زندگي ميكنند!در روستاي ما نزديك به 98% روستا اهل تسنن وبقيه اهل تشيع ميباشند.اكثر وقتها وقتي كه دوستي در دانشگاه از ما مي پرسد كه روستايتان مذهبش چيست؟وقتي در جواب ميگوييم شيعه وسني، روستاي ما هر دو مذهب رادارد.باعث تعجب اكثر دوستان مي شود و ميگويند مگر ميشود و...بله دوستان وحدت اسلامی به معنای نفی باورهاو تغییر هویت شیعیان یا اهل سنت نیست، بلکه بدین معناست که طرفین با احترام به باورهای یکدیگر و خودداری از توهین به طرف مقابل، برادرانه در کنار هم زندگی نمایند.مردم  فهيم روستاي ما اين مفهوم را عميقا درك كرده اند وبه آن پايبندند.مردم آگاه روستايمان ميدانند كه در اصول شریعت با یکدیگر اختلافی نداریم،از اين رو در مساجد يكديگر حضور پيدا ميكنند وپشت سر يكديگر نماز ميخوانند،آري دوست عزيز اين نمونه بارز وحدت دريك روستا است كه به عنوان عاملی در جهت اتحاد كشورهاي مسلمان برای مقابله با مشکلات و دشمنان مشترک وهم به عنوان ضامن حفظ وحدت ملی در ایران، و سایر کشورهای در وضعیت مشابه، شمرده می‌شود.درود بر همچين مردم و روستايي...درود.در پايان توجه شما را به فرمايشات امام خميني (ره)در راجب وحدت اسلامي جلب ميكنيم. همان گونه كه آيت الله خميني گفتند: ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم. اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمانها بشود بدانید که یا جاهل است یا از کسانی است که می خواهد بین مسلمانان اختلاف بیندازند. قضیه شیعه و سنی اصلا در کار نیست ما همه با هم برادریم.


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, :: 15:26 :: توسط : شرجي

فصل ها در شهر یکسان است
زندگی در شهر ماشینی است
بستگی دارد به بنزین
بستگی دارد به نفت
زندگی در روستا اما
بستگی دارد به خاك
ساده و خوش رنگ
بستگی دارد به باران
بستگی دارد به خورشید و درخت
بستگی دارد به فصل
بستگی دارد به کار
روستا، زیباترین نقاشی روی زمین
بهترین گلدوزی فصل بهار ...

و در آخر دوستت دارم روستاي هميشه پايدارم شهروي من

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:, :: 20:40 :: توسط : شرجي

درباره وبلاگ
این وبلاگ برای معرفی روستای شهرو واقع در شهرستان بندرعباس ونمایش پیشینه تاریخی ان و ظرفیتهای کنونی رشدروستا ایجاد شده است سعی کرده ایم هر آنچه را که اين روستا دارد اینجا گردآوری کنیم .این کار نیاز به زمان بسیاروهمت همگی شما دارد بنابراین اگردر هرزمینه ای مطلبی ویا مقاله ای مرتبط با روستای شهرو داریدمی توانیدان را در اختیار ما بگذارید تا بانام خودتان در سایت قرار دهیم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ** بندرعباس / روستاي شهــــــــــر� � ** و آدرس shahroo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 3862
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1