** بندرعباس / روستاي شهــــــــــرو **
السلام ای خاک پاک روستا------ ای غریب دردمندِ بینوا------مانده ای در پای کوهی چون کویر------ ترسم از خواری شوی مجروح و پیر
 
 

قلبي كه از بودن آن با خبر است و قلبي كه از حظورش بي خبر.
قلبي كه از آن با خبر است همان قلبي ست كه در سينه مي تپد
همان كه گاهي مي شكند
گاهي مي گيرد و گاهي مي سوزد
گاهي سنگ مي شود و سخت و سياه
و گاهي هم از دست مي رود
...

با اين دل است كه عاشق مي شويم
با اين دل است كه دعا مي كنيم
با همين دل است كه نفرين مي كنيم
و گاهي وقت ها هم كينه مي ورزيم
...


اما قلب ديگري هم هست.قلبي كه از بودنش بي خبريم
.
اين قلب اما در سينه جا نمي شود
و به جاي اينكه بتپد.....مي وزد و مي بارد و مي گردد و مي تابد
اين قلب نه مي شكند نه ميسوزد و نه مي گيرد
سياه و سنگ هم نمي شود
از دست هم نمي رود


زلال است و جاري
مثل رود و نسيم
و آنقدر سبك است كه هيچ وقت هيچ جا نمي ماند
بالا مي رود و بالا مي رود و بين زمين و ملكوت مي رقصد

اين همان قلب است كه وقتي تو نفرين مي كني او دعا مي كند
وقتي تو بد مي گويي و بيزاري او عشق مي ورزد
وقتي تو مي رنجي او مي بخشد...

اين قلب كار خودش را مي كند
نه به احساست كاري دارد نه به تعلقت
نه به آنچه مي گويي نه به آنچه مي خواهي


و آدمها به خاطر همين دوست داشتني اند
به خاطر قلب ديگرشان
به خاطر قلبي كه از بودنش بي خبرند


ارسال شده در تاریخ : جمعه 2 فروردين 1390برچسب:, :: 13:46 :: توسط : شرجي

در اين پست مهمترين مشكلات روستا كه مردم به آنها مواجه هستند را انعكاس داده ايم واميدواريم اين مطلب راهي باشد براي حل اين مشكلات،لازم به ذكر است كه در اين پست فقط به مشكلات مهم روستا پرداخته شده كه با حل آنها بسياري از مشكلات ديگر نيز خود به خود رفع خواهند شد.

1- كندي پيشرفت  طرح هادي

طرح هادي روستاي شهرو در شروع روند خوبي را طي ميكرد ولي متاسفانه هم اكنون اين طرح نا تمام رها شده و عليرغم تلاش هاي صورت گرفته شده پيشرفت آنچناني درطرح هادي روستا ديده نمي شود.اميد است با همت دوباره مسئولان اين طرح از سر گرفته شده وهر چه سريعتر به اتمام برسد.

2_نبود آب آشاميدني لوله كشي

درسال هاي اخير چندين بار كلنگ پروژه لوله كشي آب اشاميدني روستا توسط مسئولان مختلف استاني به زمين زده شده ولي هر بار بنا به دلايلي راكد مانده است.آبي كه در حال حاضر اهالي استفاده ميكنند اصلا پاسخگوي نياز مردم روستا نيست و اين مشكل در فصل تابستان دوچندان ميشود.

3_ محل تخليه زباله شهرك مرواريد و روستا 

تعيين محل نا مناسب تخليه زباله در محدوده روستاي شهرو باعث عدم استفاده زمين هاي كشاورزي در اين محدوده گرديده است.اين زباله ها ميتوانند عامل بيماري زا جدي براي دامات روستا باشند كه اميد است با همت مسئولان محترم اين مشكل حل شود.

4_نبود امكانات ورزشي براي جوانان

نبود سالن ورزشي براي پر كردن اوقات فراغت جوانان روستا به جد احساس ميشود وجوانان روستا مجبورند براي ورزش به سالن هاي ورزشي تازيان و يا بندر عباس بروند.اگر سالن ورزشي (فوتسال، واليبال، بسكتبال، هندبال و ...) مناسب احداث بشود ميتواند كمك فرواني به جوانان روستا كند كه اميدواريم اين مهم انجام بشود.

5_عدم آنتن دهي تلفن همراه

در زماني كه وسايل ارتباطي مهم ترين نقش را در زندگي افراد ايفا ميكند در روستاي شهرو آنتن دهي سيم كارت ها بسيار ضعيف مي باشد هر چند وضع كنوني از 1 سال قبل بهتر شده ولي وقتي عالي وي تواند  جاي بهتر را بگيرد چرا اقدام نكنيم؟ اميدواريم با همت مسئولان مربوطه اين مشكل حل شود.

6_عدم حسار كشي راه آهن در روستا

متاسفانه بعد از اين همه حوادث دلخراش و مصيبت بار كه بر جان و مال اهالي روستاي شهرو وارد گشته همه اش به خاطر سهل انگاري برخي مسئولين در اين زمينه مي باشد ، زيرا هيچ گونه حسار كشي در دو طرف جاده راه آهني كه از ميان روستا مي گذرد انجام نشده است .(در پست جداگانه اي مفصلا در اين موردشرح داده شده است).

 

بهترین و جدیدترین خدمات وبلاگ نویسان جوان                www.bahar22.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 28 فروردين 1390برچسب:, :: 15:48 :: توسط : شرجي

روستای شهروبه دلیل دارا بودن خاک غنی وحاصلخیز از نظر کشاورزی امتیاز بزرگی نسبت به سایر روستاها و مناطق اطراف خود دارد . در زمان های گذشته کشاورزی شغل اصلی ووسیله امرارمعاش اهالی روستا بوده است. اما به تدریج با گذشت زمان و پیدایش شغل های دیگر ، مردم کمتری از راه کشاورزی روزگار می گذراند البته هنوز هم تعداد زیادی از مردم به کار کشاورزی مشغول هستند . اما روستای شهرو ازنظر منابع آبی زیاد موقعیت خوبی ندارد . درگذشته تعداد چاه های آب شیرین در روستا بیشتر بود اما به دلیل خشکسالی های زیاد ، یا چاه ها خشک شدند و یا آب آن ها شور شده وبرای کشاورزی مناسب نیستند . اکنون تعداد اندکی چاه در روستای شهرو وجود دارد که قابلیت آبیاری زمین های کشاورزی را داراست . ازجمله این چاه ها می توان چاه چیمیزی را نام برد که هنوز هم مورد بهره برداری قرارمی گیرد . روستای شهرو همانند سایر مناطق دیگر محصولات کشاورزی مخصوص خود را دارد که مخصوص این آب وهوا و درزمین های این روستا رشد و پرورش می یابند . گوجه فرنگی ، بادمجان ، فلفل ، پیاز ، خیارسبز ، هندوانه و... از محصولات این منطقه می باشد که اکثر این محصولات  به دلیل کیفیت ومرغوبیت آنها پس از برداشت به خارج از کشور صادر می شود . در گذشته که محصولات به صورت غرقابی آبیاری  می شدند مشکلات زیادی وجود داشت اما از زمان به کارگیری روشهای جدید آبیاری وقطره ای شدن روش آبیاری تا حدودی مشکلات کشاورزان کم شده است .  

بهترین و جدیدترین خدمات وبلاگ نویسان جوان                www.bahar22.com

 

 

 


ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 5 فروردين 1390برچسب:, :: 21:44 :: توسط : شرجي

درباره وبلاگ
این وبلاگ برای معرفی روستای شهرو واقع در شهرستان بندرعباس ونمایش پیشینه تاریخی ان و ظرفیتهای کنونی رشدروستا ایجاد شده است سعی کرده ایم هر آنچه را که اين روستا دارد اینجا گردآوری کنیم .این کار نیاز به زمان بسیاروهمت همگی شما دارد بنابراین اگردر هرزمینه ای مطلبی ویا مقاله ای مرتبط با روستای شهرو داریدمی توانیدان را در اختیار ما بگذارید تا بانام خودتان در سایت قرار دهیم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ** بندرعباس / روستاي شهــــــــــر� � ** و آدرس shahroo.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 34
بازدید ماه : 34
بازدید کل : 3874
تعداد مطالب : 16
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1